2014/02/06

DIY: Tiulowy pompon

Z wełny, papieru czy materiału. Nie ważne czego użyjesz do ich zrobienia. Nie ważne czy ozdobią czapkę czy zawisną na gałązkach, a może użyjesz ich do pakowania prezentów. Zawsze będą przyciągały wzrok i tworzyły niepowtarzalną ozdobę. Co mam na myśli? Pompony oczywiście! Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do wspólnego tworzenia.


Materiały:
* tiul w dowolnym kolorze;
* nożyczki;
* nić do zawieszenia pomponu.


1. Z tiulu wycinamy prostokąt. Wielkość prostokąta zależy od tego jakiej wielkości pompon chcemy uzyskać. Im szerszy prostokąt - tym pompon będzie większy. Im dłuższy - tym pompon gęstszy. U mnie dwa prostokąty o wymiarach: 58 cm dł., 24 cm szer.
Z materiału wycinamy również długi prostokąt który posłuży do związania. Wymiary 50 cm dł.; 5 cm szer.

2. Oba prostokąty kładziemy jeden na drugi i zaczynamy składanie harmonijki. 


3. Gotową harmonijkę związujemy na środku.


4. Następnie nacinamy każde zagięcie na głębokość ok 4 cm (jak na zdjęciu). Robimy tak z obu stron. 


5. Teraz możemy zająć się końcówkami. Ja przycięłam je na półokrągło. 


6. Gdy mamy już przycięte wszystkie końcówki możemy zająć się kształtowaniem pompona. Najlepiej delikatnie rozciągając każdą warstwę.  


7. I pompon gotowy!

4 komentarze:

  1. Fajnie pomyślane:) Mnie wpadl w oko jakiś czas temu tiulowy abażur na lampę i zastanawiam się jakby do tematu podjeść! Znalazłam odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Tiulowy abażur to bardzo fajny pomysł, szczególnie w sypialni. Ja swoje pompony planuję wykorzystać właśnie w sypialni jako "firankę".

      Usuń
  2. Bardzo fajny ten pomponik, mozna go wszelako wykorzystać :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Takie "wszechstronne" DIY są najfajniejsze:) Dziękuję:)

      Usuń