2013/09/04

DIY: Wisior Letnie Wspomnienie

Kto z nas choć raz nie zbierał muszelek czy kamieni na plaży by zabrać je ze sobą jako pamiątkę z wakacji/ urlopu? Ja robię to za każdym razem:) Zwykle te „wakacyjne skarby” zamykałam w słoiczku lub buteleczce i stawały się miłą dla oka ozdoba wnętrza. Tym razem jednak postanowiłam wykorzystać je do stworzenia Wisiora „Letnie Wspomnienie”. Zaczynamy!



 Potrzebujemy:



·         „Wakacyjne skarby” – u mnie muszelka, kamień i kawałek drewna,
·         Mulinę w dowolnych kolorach,
·         Drobne koraliki (wielkośc 3 mm) w dowolnych kolorach,
·         Klej z pędzelkiem oraz klej do klejenia na ciepło,
·         Iglę i nici,
·         Szczypce płaskie,
·         Dwa ogniwka,
·         Wirtarkę z wiertłem o średnicy ok. 3mm.


W kamieniu wiercimy otwór 3 mm od brzegu. Następnie naklejamy za pomocą kleju na ciepło muszelkę na przednią część kamienia. I tak pierwszą zawieszkę mamy gotową.


Następnie ucinamy ok. 4 cm dowolnej muliny i przekładamy przez ogniwko.


Na wierzchołek drewienka nakładamy pędzelkiem klej w dwóch miejscach, przyklejamy mulinę, naciągamy ją i czekamy chwilę aż klej wyschnie. Wolne końce muliny przyklejamy po bokach drewienka.


Następnie wzdłuż pierwszego paska muliny przyklejamy początek muliny, którą będziemy owijać drewienko (tak jak na pierwszym zdjęciu) i owijamy. Owijanie zakańczamy przyklejając wolną końcówkę muliny wzdłuż wcześniej przyklejonego paska (trzecie zdjęcie).


Tak samo postępujemy z kolejnymi warstwami muliny. Pamiętamy o tym by końcówkę ostatniej warstwy muliny przykleić tak aby się nie snuła.


Zawieszki mamy gotowe, pozostaje zrobienie bazy naszyjnika. W zależności od długości wisiora przycinamy odpowiednia długość nici plus po 5 cm z każdej strony (u mnie 75cm + 10 cm). Nawlekamy koraliki, robimy supełek i zabezpieczamy go przez rozwiązaniem kropelka kleju.


I możemy cieszyć się wisiorem!
Przyjemnego tworzenia:)

Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz